A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Ланчинський ліцей імені Юрія Шкрумеляка Ланчинської селищної ради Надвірнянського району Івано-Франківської області

Дистанційне навчання

ПОЛОЖЕННЯ
про дистанційну форму навчання учнів Ланчинського ліцею

імені Юрія Шкрумеляка

Ланчинської селищної ради об’єднаної територіальної громади



І. Загальні положення

1.1. Це Положення, укладене на підставі Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Положення про дистанційне навчання, затверджене наказом МОН України від 25.04.2013 №466 зі змінами внесеними згідно з наказами Міністерства освіти і науки № 660 від 01.06.2013, № 761 від 14.07.2015, визначає основні засади організації та запровадження дистанційного навчання.

1.2. Під дистанційною формою навчання розуміється індивідуалізований процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності учня, який відбувається на безкоштовній платформі Classroom (https://classroom.google.com), розробленою компанією Google для навчальних закладів з метою спростити створення, розповсюдження і оцінку навчальних матеріалів.

1.3. Це Положення поширюється тільки на дистанційну форму навчання у Ланчинському ліцеї імені Юрія Шкрумеляка.

1.4. Метою впровадження дистанційної форми навчання є надання освітніх послуг шляхом застосування у навчанні сучасних інформаційно-комунікаційних технологій за певними освітніми або освітньо-кваліфікаційними рівнями відповідно до державних стандартів освіти, за програмами підготовки здобувачів освіти до вступу у навчальні заклади; супровід навчання обдарованих та здібних учнів, дітей з особливими освітніми потребами за індивідуальними освітніми траєкторіями; підвищення кваліфікації працівників.

1.5. Завданням дистанційного навчання є забезпечення громадянам можливості реалізації конституційного права на здобуття освіти та підвищення кваліфікації незалежно від статі, раси, національності, соціального і майнового стану, роду та характеру занять, світоглядних переконань, належності до партій, ставлення до релігії, віросповідання, стану здоров’я, місця проживання відповідно до їх здібностей.

1.6. У цьому Положенні терміни і поняття вживаються у таких значеннях:

асинхронний режим – взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої учасники взаємодіють між собою за допомогою інтерактивної платформи Classroom, а також застосовуючи електронну пошту, чат, форум, соціальні мережі тощо;

веб-ресурси навчальних предметів – це дистанційні курси, які систематизовані за паралелями класів, включають зібрання інформації та засобів навчально-методичного характеру, необхідних для засвоєння навчальних програм, доступні через Інтернет (локальну мережу) за допомогою веб-браузера Google Chrome ;

веб-середовище дистанційного навчання – системно організована сукупність веб-ресурсів навчальних предметів, програмного забезпечення управління веб-ресурсами, засобів взаємодії суб’єктів дистанційного навчання та управління дистанційним навчанням;

дистанційна форма навчання – форма організації освітнього процесу у ліцеї, яка забезпечує реалізацію дистанційного навчання та передбачає можливість отримання випускниками документів державного зразка про відповідний освітній або освітньо-кваліфікаційний рівень;

інформаційно-комунікаційні технології дистанційного навчання – технології створення, накопичення, зберігання та доступу до веб-ресурсів навчальних предметів, а також забезпечення організації і супроводу освітнього процесу за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення та засобів інформаційно-комунікаційного зв’язку, у тому числі Інтернету;

психолого-педагогічні технології дистанційного навчання – система засобів, прийомів, кроків, послідовне здійснення яких забезпечує виконання завдань навчання, виховання і розвитку особистості;

синхронний режим – взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої всі учасники одночасно перебувають у веб-середовищі дистанційного навчання (чат, форум, аудіо-, відеоконференції, соціальні мережі тощо);

система управління веб-ресурсами навчальних навчальних дисциплін (програм) – програмне забезпечення для створення, збереження, накопичення та передачі веб-ресурсів, а також для забезпечення авторизованого доступу суб’єктів дистанційного навчання до цих веб-ресурсів;

система управління дистанційним навчанням Classroom – програмне забезпечення, призначене для організації освітнього процесу та контролю за навчанням через Інтернет;

суб’єкти дистанційного навчання – особи, які навчаються (учень, слухач), та особи, які забезпечують освітній процес за дистанційною формою навчання (педагогічні та науково-педагогічні працівники, методисти тощо);

технології дистанційного навчання – комплекс освітніх технологій, включаючи психолого-педагогічні та інформаційно-комунікаційні, що надають можливість реалізувати процес дистанційного навчання у ліцеї.





ІІ. Реалізація дистанційного навчання

2.1. Дистанційне навчання реалізовується шляхом:

застосування дистанційної форми як окремої форми навчання;

використання технологій дистанційного навчання для забезпечення навчання в різних формах.

2.2. Дистанційна форма навчання у ліцеї запроваджується відповідно до рішення педагогічної ради, погодженого з управлінням освітою Ланчинської селищної ради за умови проходження курсів підвищення кваліфікації щодо організації та володіння технологія дистанційного навчання.

2.3. Підготовка кадрів щодо організації та володіння технологія дистанційного навчання здійснюється Івано-Франківським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти або іншими юридичними чи фізичними особами в установленому законодавством порядку.

2.4. Для організації дистанційного навчання в ліцеї створюються класи (групи) чи укладаються індивідуальні освітні траєкторії.

Дистанційне навчання організовується відповідно до освітньої програми та робочих навчальних планів ліцею, що затверджуються наказом директора.

Дистанційне навчання організовується для учнів (вихованців), які:

з будь-яких причин (стан здоров’я, проживання за межею пішохідної доступності до закладу освіти, надзвичайні ситуації природного або техногенного характеру, воєнний конфлікт, проживання (перебування) за кордоном (для громадян України), на тимчасово окупованій території України або у населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, тощо) не можуть відвідувати навчальні заняття в ліцеї;

за результатами останнього річного оцінювання навчальних досягнень опанували програмовий матеріал відповідного класу на високому рівні (10, 11, 12 балів).

Зарахування (переведення) на дистанційну форму навчання здійснюється за письмовою заявою-згодою повнолітньої особи та/або батьків (одного із батьків) або законного представника неповнолітньої особи. Приймання відповідних заяв учнів (вихованців) випускних класів ліцею закінчується до початку другого семестру навчання. Рішення щодо навчання учня (вихованця) за дистанційною формою приймається педагогічною радою та оформлюється наказом директора. У випадку тимчасового призупинення денної форми навчання в закладі з причин надзвичайних ситуацій природного або техногенного характеру можливе переведення на дистанційну форму всіх учнів ліцею.

Рішення щодо продовження навчання учня за дистанційною формою розглядається педагогічною радою щорічно під час переведення здобувача освіти (вихованця) до наступного класу.

У випадку припинення (відсутності) причин (обставин), визначених абзацами третім – п’ятим цього пункту, здобувач освіти (вихованець) згідно з рішенням педагогічної ради ліцею припиняє навчання за дистанційною формою та згідно з власним рішенням (у разі досягнення повноліття) та/або рішенням батьків (одного із батьків) або законного представника і відповідно до законодавства може продовжити здобуття загальної середньої освіти за іншою формою навчання у ліцеї або в іншому закладі освіти системи загальної середньої освіти за місцем проживання.

2.5. Строк навчання учнів за дистанційною формою встановлюється ліцеєм і має бути не меншим, ніж за денною формою.

2.6. Кількість учнів, що навчаються за дистанційною формою, визначається відповідно до рішення педагогічної ради ліцею в межах ліцензованого обсягу.

2.7. Веб-ресурси, що використовуються у закладі освіти для забезпечення освітнього процесу за дистанційною формою навчання, мають проходити процедуру перевірки. Перевірка веб-ресурсів здійснюється адміністрацією ліцею.

2.8. Рішення щодо використання технологій дистанційного навчання в освітньому процесі приймається педагогічною радою ліцею.


ІІІ. Особливості організації освітнього процесу за дистанційною формою навчання

3.1. Освітній процес за дистанційною формою навчання здійснюється у таких формах: самостійна робота; навчальні заняття; контрольні заходи.

3.2. Основними видами навчальних занять за дистанційною формою навчання є: урок, практичні заняття, лабораторні заняття, консультації та інші.

3.3. Урок проводиться зі здобувачами освіти дистанційно у синхронному або асинхронному режимі відповідно до навчального плану.

3.4. Отримання навчальних матеріалів, спілкування між суб’єктами дистанційного навчання під час навчальних занять, що проводяться дистанційно, забезпечується передачею відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації у синхронному або асинхронному режимі.

3.5. Практичне заняття, яке передбачає виконання практичних (контрольних) робіт, відбувається дистанційно в асинхронному режимі. Окремі практичні завдання можуть виконуватись у синхронному режимі, що визначається робочою програмою навчальної дисципліни.

3.6. Лабораторне заняття проводиться очно у спеціально обладнаних навчальних лабораторіях або дистанційно з використанням відповідних віртуальних тренажерів і лабораторій.

3.7. До інших видів навчальних занять при здійсненні освітнього процесу можуть відноситись ділові ігри, виконання проектів у групах тощо. Ці види навчальних занять можуть проводитись дистанційно у синхронному або асинхронному режимі, що визначається навчальною програмою предмету.

3.8. Контрольні заходи з навчального предмета за дистанційною формою навчання в ліцеї включають поурочний, проміжний, тематичний, підсумковий та інші контролі знань, умінь та навичок, набутих учнями в процесі навчання.

Усі контрольні заходи в ліцеї можуть здійснюватися відповідно до рішення закладу дистанційно з використанням можливостей інформаційно-комунікаційних технологій, або очно.

3.9. Державна підсумкова атестація здобувачів освіти здійснюється відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти очно.


ІV. Особливості організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання

4.1. У ліцеї використання технологій дистанційного навчання зорієнтоване насамперед на такі категорії учнів:

особи з особливими потребами;

обдаровані діти та молодь, які спроможні самостійно або прискорено опанувати навчальні програми;

особи, які проживають у географічно віддалених і важкодоступних до закладу населених пунктах;

учні, які за сімейними обставинами (декретна відпустка тощо) не можуть систематично відвідувати школу;

особи, які бажають отримати додаткові знання паралельно з навчанням у школі;

особи, які готуються до вступу до ВНЗ;

громадяни України, які тимчасово або постійно проживають за кордоном.

4.2. Технології дистанційного навчання можуть використовуватись закладом при проведенні занять через мережу Інтернет під час карантину; вивченні додаткових (факультативних) предметів; навчанні учнів під час хвороби; виконанні науково-дослідницьких робіт у Малій академії наук України; участі у дистанційних олімпіадах, конкурсах; отриманні консультацій тощо.

4.3. Перелік предметів чи тем навчальних програм, видів навчальних занять, які здійснюються за технологіями дистанційного навчання, визначаються закладом за погодженням із законними представниками учня.

4.4. Навчання осіб із особливими потребами (у тому числі з порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарату, психічними розладами) передбачає залучення додаткових технологій дистанційного навчання при здійсненні всіх видів підготовки, включаючи професійно-практичну, з урахуванням особливостей розвитку учнів.

4.5. У ліцеї при організації освітнього процесу за будь-якою формою навчання технології дистанційного навчання можуть використовуватись для методичного та дидактичного забезпечення самостійної роботи, контрольних заходів, а також при здійсненні навчальних занять.


V. Забезпечення дистанційного навчання

5.1. Науково-методичне забезпечення дистанційного навчання включає:

методичні (теоретичні та практичні) рекомендації щодо розроблення та використання педагогічно-психологічних та інформаційно-комунікаційних технологій дистанційного навчання;

критерії, засоби і системи контролю якості дистанційного навчання;

змістовне, дидактичне та методичне наповнення веб-ресурсів (дистанційних курсів) навчального плану/навчальної програми підготовки.

5.2. Педагогічні працівники ліцею, повинні підвищувати свою кваліфікацію щодо організації та володіння технологіями дистанційного навчання (не рідше одного разу на 5 років та обсягом не менше 30 академічних годин). Кваліфікація працівників, які підвищували свою кваліфікацію, має бути підтверджена документом про підвищення кваліфікації за тематикою дистанційного навчання.

5.3. Системотехнічне забезпечення дистанційного навчання включає:

апаратні засоби (персональні комп’ютери, мережеве обладнання, джерела безперебійного живлення, сервери, обладнання для відеоконференц-зв’язку тощо), що забезпечують розроблення і використання веб-ресурсів навчального призначення, управління освітнім процесом та необхідні види навчальної взаємодії між суб’єктами дистанційного навчання у синхронному і асинхронному режимах;

інформаційно-комунікаційне забезпечення із пропускною здатністю каналів, що надає всім суб’єктам дистанційного навчання освітнього закладу цілодобовий доступ до веб-ресурсів і веб-сервісів для реалізації освітнього процесу у синхронному та асинхронному режимах;

програмне забезпечення загального та спеціального призначення (у тому числі для осіб з особливими потребами), яке має бути ліцензійним або побудованим на програмних продуктах з відкритими кодами;

веб-ресурси навчальних предметів, що необхідні для забезпечення дистанційного навчання, можуть містити:

методичні рекомендації щодо їх використання, послідовності виконання завдань, особливостей контролю тощо;

документи планування освітнього процесу (навчальні програми, навчально-тематичні плани, розклади занять);

відео- та аудіозаписи лекцій, семінарів тощо;

мультимедійні лекційні матеріали;

термінологічні словники;

практичні завдання із методичними рекомендаціями щодо їх виконання;

віртуальні лабораторні роботи із методичними рекомендаціями щодо їх виконання;

віртуальні тренажери із методичними рекомендаціями щодо їх використання;

пакети тестових завдань для проведення контрольних заходів, тестування із автоматизованою перевіркою результатів, тестування із перевіркою викладачем;

ділові ігри із методичними рекомендаціями щодо їх використання;

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень